|
|
Raceverslagen 2013 San Marino, 21 april 2013 Ook dit jaar zijn we naar Italië afgereisd om te racen. Tijdens de kwalificatietrainingen begon het vlak voor de eerste training te regenen. Tijdens deze eerste kwalificatietraining wist Erwin een mooie 8e tijd neer te zetten. Voor de tweede training begon het dusdanig te regenen dat Erwin besloot deze over te slaan, om zondag met zekerheid aan de start van de wedstrijd te staan. Uiteindelijk is Erwin daardoor een startplaatsje gezakt, dus startte hij zondag van de 9e plaats. De banden waren iets aan de harde kant, waardoor Erwin niet zoveel gas kon geven als hij wilde, maar na een aantal ronden kon het gas er op en begon een inhaalrace. Hij kwam als 6e over de finish. Wederom een mooi resultaat, waarna we dus na een mooi weekend tevreden weer naar Nederland vertrokken.
Je kunt ons ook volgen op Twitter.
Raceverslagen 2012 Mugelo 30 september 2012 Op 30 september jl. heeft Erwin een 6e plek bemachtigd in een race om het Italiaans Kampioenschap.
Misano, 13 mei 2012 Erwin is vorige week afgereisd naar Misano om deel te nemen aan een race om het Italiaans kampioenschap. De race werd verreden in de regen, waarbij Erwin een mooie 6e plaats wist te bemachtigen.
Raceverlagen 2011 San Marino, 18 september 2011 Afgelopen weekend is Erwin 9e geworden in een race om het Italiaans Kampioenschap in San Marino.
Mugello, 5 juni 2011 In het weekend van 4-5 juni jl. ging voor Erwin een wens in vervulling: racen op het circuit van Mugelllo, Italië.
Een goede kennis uit Italië heeft daar de 250cc klasse nieuw leven ingeblazen. Hij heeft Erwin uitgenodigd om deel te nemen aan een race op het circuit van Mugello. Op woensdag zijn Erwin, Janet, Jan, Aukje en Eric en Mike naar Mugello vertrokken. In verband met de geboorte van Lisa, de dochter van Niels en Sylvia, op 24 mei jl. konden zij helaas niet mee.
Twee jaar had Erwin niet meer geraced, dus de vrije training op vrijdag werd benut om weer in het ritme te komen en het circuit te verkennen. Tijdens de kwalificatietrainingen op zaterdag ging de eerste sessie al redelijk. We waren blij dat we vrijdag al hadden getraind. Met wat kleine aanpassingen en de ca. 50 jaar ervaring van Jan konden we grote stappen maken in de rondetijden en met steeds meer plezier werden per ronde de tijden beter. Erwin heeft altijd op Dunlop-banden gereden, maar nu werden we verplicht zaterdag en zondag op Bridgestone banden te rijden. Ook dat ging zaterdag al boven verwachting.
Na twee dagen mooi weer was het Pluvius die zijn
werk deed zaterdag: de tweede kwalificatie werd bereden op een
lichtelijk nat circuit. Het plezier was er niet minder om en een
tiende tijd was weer reden voor iedereen om blij en tevreden
te zijn. Jammer alleen dat de beste tijd van de vorige sessie
net niet verbeterd werd. Ook niet zo gek met een half natte
baan. Zondag in de warm up een tiende tijd neergezet, ruim 2 seconden sneller dan zaterdag. Met slicks vertrokken we naar de startgrid, echter trokken donkere wolken over het circuit en na de verkenningsronde vielen de eerste druppen. Op de grid hebben we de regenwielen gemonteerd. In de stromende regen maakte Erwin een supersnelle start. Het racen ging heerlijk, alleen hadden we de ventilatie in helm niet aangepast, met een beslagen vizier tot gevolg. Hierdoor kon de 3e plaats niet vastgehouden worden en kwam Erwin uiteindelijk als 5e over de finish.
Toch een prachtig resultaat en we hebben enorm
genoten.
Raceverslagen 2008 Race of the Champions Assen / EK Poznan september 2008
Geen finish in Assen, 7e EK Polen Voor de gecombineerde race in Assen voor het Nederlands Kampioenschap en het Europese Kampioenschap leek na de kwalificaties alles zonnig voor een goed resultaat. Wederom weinig ritme en scherpte met het racen doordat Erwin meer dan twee maanden niet had geraced. Wel goed in conditie en met het circuit van Assen vastgenageld in het hoofd was een tiende startpositie een prima uitgangspunt. Na een goede start gleed op een achtste plaats rijdend het voorwiel weg nog voor de eerste ronde voltooid was. Erwin wilde nog verder, maar toen hij zag dat één van zijn uitlaten kapot was, was het einde race. Door de goede werking van het Lookwell racepak kon het rennerskwartier ongeschonden en enigszins teleurgesteld worden opgezocht. Toch hoort ook dit bij racen en werden al snel alle pijlen gericht op de EK-race in Polen een weekend later. Daarbij moest nog wel het racepak en de uitlaat gerepareerd worden. Door de snelle service van Lookwell was het pak woensdag al weer prachtig gerepareerd retour en kon ik de uitlaat op donderdag alweer bij Samba oppikken. In Polen bij Poznan ligt een erg leuk circuit van ruim vier kilometer. De meeste rijders hadden op vrijdag al gebruik gemaakt van een vrije training. De eerste kwalificatie maar rustig gestart om het circuit te leren kennen. De tiende tijd vonden we in orde. Er moest nog wel het één en ander aangepast worden aan de Yamaha. Dat resulteerde de tweede kwalificatie in rondetijden welke 3,5 seconden lager waren dan in de eerste sessie. De negende startpositie werd daarmee behaald. De start van de race was een gedruk van jewelste in de eerste bocht. Omdat Erwin deze laatste race van het seizoen sowieso uit wilde rijden en nogal behouden de eerste ronde doorstuurde, kwam hij als tiende de eerste ronde door. Nadat plaats acht was bereikt, werd er gefocust op de zevende positie. Echter, deze rijder lag zo'n 8 seconden voor en het gat werd nauwelijks kleiner. Na opgehouden te zijn door twee achterblijvers werd wel duidelijk dat er niet meer in zat. Totdat in de laatste ronde er toch nog iemand onderuit ging. De zevende plaats was een mooie afsluiter van het seizoen. Helemaal omdat de race mooi opgebouwd was en Erwin enorm veel plezier heeft beleefd aan het racen op zich. Bij deze weer zijn dank aan het vaste team Jan, Aukje, Sylvia en Niels. Er is wederom genoten van alles met en om het racen. Lookwell bedankt voor de snelle service deze week en alles voor dit jaar. Zo ook Sam Balder (Samba Exhaust), Ome Jaap en tante Marg. Ook dank aan Autobedrijf Prins, die een bestelwagen beschikbaar stelde om naar Poznan te kunnen gaan. Wat we volgend jaar gaan doen, weten we nog niet. De motor staat er en er zijn nog onderdelen. De competitie in Nederland onder auspicien van de Koninklijke Nederlandse Motor Vereniging is ten einde voor de 250cc. Erwin wil ooit nog eens op Mugello racen. Zo zijn er nog een aantal circuits die op zijn verlanglijst staan in Europa. Of dat in competitieverband zal worden verreden weten we niet. Via deze website houden we u op de hoogte. Een fijne winterslaap gewenst!
ONK Assen 15 juni 2008 De periode tussen de Paasraces en de Speed Trophy is benut om lichamelijk in conditie te blijven. Ik was daarom blij dat ik eindelijk weer een been over de budy kon gooien om vervolgens lekker aan de gashendel te schroeven. De tweede kwalificatietijd in de eerste sessie deed ons verwonderd kijken, omdat de rest van de deelnemers wat meer raceritme heeft. De tweede kwalificatie ging er nog eens twee seconden af. Een derde startplek werd hiermee gerealiseerd op 0,025 seconde afstand van de poletijd. Ik wist dat ik nog sneller kon. Daarvoor hebben we voor de warm up het rijwielgedeelte aangepast om een aantal bochten beter en daarmee sneller te kunnen ronden. De wegligging werd beter, echter, de grip werd minder. Voor de wedstrijd zijn we tussen de twee verschillende afstellingen in gaan zitten. De eerste meters van de start waren goed. In de eerste bocht verloor ik een aantal plaatsen en moest vanaf de zevende positie een opmars maken. Dat lukte gestaag. Toch was de grip van de achterband niet optimaal. Met veel plezier werd menig coureur ingehaald, totdat ik in de voorlaatste ronde stuitte op een achterblijver terwijl de eerste positie net in bezit was. Of de baancommissarissen wisten niet dat ik op kop lag of de achterblijver en ik hebben de blauwe vlag niet gezien, hetgeen zich vertolkte dat ik niet makkelijk en snel deze coureur voorbij kon. Het kleine gat dat ik had op Mark Bezemer was direct weg en hij passeerde me. Ik bedacht me nog dat ik op het stuurgedeelte Mark wel weer in zou halen. Helaas werd ik bij het ingaan van de laatste ronde verrast door een uitremactie van de nummers drie en vier. Ook hiervan dacht ik dat ik wel weer wat goed kon maken in de laatste ronde. Toch kwam ik snelheid te kort om nog iets te doen. Zo lig je op kop en zo word je vierde. Na een schitterende race baalde ik wel een tijdje... Vandaag hoorde ik dat er een zuigerveer vast zat om een van de zuigers. Dat verklaart dat laatste beetje snelheid dat ik nodig had. Maar ja, moeders zegt altijd: 'Achteraf kijk je een koe in de kont!'. En zo is het. Vierde is vierde en geen wat als, dan eerste. Extra gemotiveerd op naar de laatste race voor het ONK op 14 september. Ik hoop in augustus nog ergens in het buitenland te kunnen rijden. Wat raceritme en concentratieconditie miste ik wel de afgelopen weekend. Mochten we nog ergens in de tussentijd gaan racen, dan lezen jullie dat hier in ieder geval. Van deze 'belegen' vent is men nog niet af!
Verslag Paasraces 20 april 2008 Na zeven maanden eindelijk weer op de racer. Nu is de top van vorig jaar verdwenen en schuift de rest op. Dat bleek wel uit de kwalificatietrainingen. Het ging direct lekker en dan sta je zomaar als derde genoteerd na de eerste sessie. De tweede kwalificatie kwam ik meer en meer in mijn ritme, met een tweede startplaats als resultaat. Voor het eerst op de eerste rij. Ook weer een nieuwe ervaring na zeven jaar racen. Prachtig om van te genieten. En ik niet alleen! De start van de race was niet super en niet slecht. Doordat Ronald Beitler na de Strubben zijn motor onderuit trok, waarbij de motor moest worden ontweken, verloor ik nog een aantal plaatsen. De koude/gladde baan eiste nog twee slachtoffers in de eerste ronde waardoor de eerste doorkomst op de vijfde plaats niet eens zo slecht was. Na een mooie opbouwende race was de tweede plaats het maximaal haalbare. Mark Bezemer was beter de eerste ronde doorgekomen en had nogal een voorsprong opgebouwd en won de race. Met de snelste ronde in de race was en ben ik nog steeds een heel gelukkig man. Op naar de volgende race op het TT-circuit in het weekend van 15 juni.
Uitslagen 2008:
* i.v.m. slechte weersomstandigheden verplaatst naar 20-04-'08 - = niet gereden race
Kijk voor uitgebreide raceverslagen op www.postmusracing.nl
|
|